tisdag, december 16, 2008

Agility och lydnad

Japp, tisdag igen och agilityträningsgrupp. Det är som sagt lite flytande vilka som kommer men vi har en fast "bas" i alla fall. Även idag byggde vi en bana, en modifierad hoppklass I, och som vanligt fick var och en avgöra om man ville springa hela eller del av banan. Den största svårigheten för de flesta var ett staket på 2 hinder, det har ju de som kommer direkt från nybörjargruppen inte ens varit i närheten av... För egen del körde jag bara Hampus även om Otto var med (husse jobbade på hemma med bygget). Och jag vete katten men det kändes som jag fick en liten "aha-upplevelse" ang. min handling. Lite "yvigare" och på lite mer "avstånd" verkar göra susen för farten på min hund!?! Får väl fortsätta testa och se om det håller i sig. En sak är solklar i alla fall. ALDRIG starta hunden när han har näsan i backen. Hellre gå tillbaka och "rätta till" i så fall. Nybörjarfel kan tyckas men... Otto fick köra lite lydnad: linförighet, inkallning, läggande och platsliggning (ensam). Jag har ju mitt lilla appell-projekt där. Vi får väl se hur det går med det...

Inga kommentarer: