tisdag, december 30, 2008

Och så var molnen tillbaka

Vilken himla tur att jag kom ut i solen i förmiddags!! Nu är det lika mulet och eländigt igen. Eländigt är det också med Ottos mage, den mådde inte alls bra när vi var ute på förmiddagspromenaden. Hoppas verkligen att det är något olämpligt han har ätit - det finns ju fortfarande en del halvruttna äpplen kvar på tomten t.ex. Får hålla koll på den lille busen resten av dagen och försöka se till att han inte sätter i sig något mer.

Eftersom jag ju inte vet med säkerhet om det är något han ätit eller om det är något smittsamt, valde jag att avstå från eftermiddagens agilityträning. Vi hade behövt det, både jag och Hampus (lite "lappsjuka" får jag av att gå hemma så här), men det verkar dumt att sprida någon bacill bland klubbkamraternas hundar. Det går fler träningståg...!

Glädjande är det dock att se att småfåglarna verkar ha hittat till matautomaten som fick byta plats i år. Där den hängt förut står det numer en husvagn - och man behöver ju inte skita ner den i onödan... Pilfinkar, blåmesar och talgoxar har jag sett så här långt.

Tanken var ju egentligen också att jag skulle ge mig ut på ett löppass men nu har jag fått upp lite fart i studierna så det skjuter jag på till imorgon. Ja, man ska egentligen inte göra så men vad tusan...

Inga kommentarer: