måndag, december 29, 2008

Mer flykt...

Eftersom det börjar hända grejer i vår utbyggnad (B sliter hårt på lediga stunder just nu) så blev det en utflykt till byggmarknad 1 och 2 nu ikväll för att kolla lite på duschhörnor. Storlek och form är fortfarande inte helt fastställt. Rundad är ju snyggt - men "snor" å andra sidan en del utrymme när man väl står där inne. Jag vet inte riktigt vad vi har kommit fram till - det blir nog B som tar det slutliga beslutet i den frågan. Följden av detta blev att ytterligare några studietimmar gick åt pipan... Och imorgon är det inplanerat löppass och agilityträning... Hm. Hur ska detta sluta?! Nåja, jag är ju nöjd om jag blir godkänd i slutänden.

Fick i alla fall ur mig den där eländiga tillämpningsuppgiften i eftermiddags. Det var ju som sagt det där med "lös med hjälp av litteraturen". När jag var inne i det avsnittet av kursen, hade jag inte ens köpt litteraturen ännu. Nu har jag litteratur - men hjälper det?! Icke...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har rundade duschväggar 90x90 och det funkar bra. Passa dig för klarglas bara!!! (Men det tror jag att jag har sagt förut?)

Unknown sa...

Svärisarnas rundade är helt okej, tar ungefär lika mycket plats som den utbytta raka hörnan.
Lotta: Nyfiken, varför inte klarglas? Städproblem? (Vi har klarglas i vår raka vägg och den beter sig bra än så länge.)

Bibbi sa...

Jepp, det är städningen Lotta har varnat för. Sen tror jag, mialena, att du ska komma ihåg en sak - du har en karl med ett "collar job". Jag bor ihop med en arbetare som verkligen duschar för att bli REN - inte bara för att lukta mindre svett. Vissa dagar vid hemkomst ser han ut som... ja, just det... stoppa in karl och kläder direkt i tvättmaskinen kanske vore nåt? ;-)

Bibbi sa...

Ja och så var det det där med plats. Det är alltså inte utrymmet på UTSIDAN av duschhörnan som är bekymret, utan hur mycket utrymme man har att "vifta runt" när man väl står i duschen.

Unknown sa...

Jag är fullt medveten om hur man ser ut när man har kroppsarbetat Bibbi, det behöver du inte upplysa mig om! Men man spolar väl ändå av sig skiten plus tvålen efteråt...? Då spelar det ju knappast nån roll hur skitig man var från början. Det var närmast fenomenet kalkavlargingar och liknande jag tänkte på, vissa ytor, kanter och hörnor är ju lättare att städa än andra...
Och vad gäller plats var det det jag menade - samma storlek som den gamla med draperiet - glasdörrarna är ju i stort sett samma tjocklek som draperiet, plus att de inte klänger längs kroppen när man rör sig, vilket åtminstone jag upplever som MER plats!