onsdag, december 03, 2008

Haveri

Mitt bärbara kontor håller på att haverera... För den regelbundne bloggläsaren är det ett känt faktum att jag i mitt jobb flänger runt ganska mycket i Skåne periodvis. Detta betyder att en bärbar dator (av LITEN modell) och en rejäl ryggsäck är en nödvändighet. Ryggsäcken är ju liksom mitt mobila kontor - det är mer papper än man tror, trots dagens moderna it-samhälle, som jag finner nödvändiga att bära runt på.

Häromveckan började dock min ryggsäck protestera mot behandlingen. Det första tecknet var det där "bär-/hänghandtaget" som finns på många ryggsäckar, gav upp. Fomp, sa det och så släppte det i ena sömmen. I torsdags kom nästa tecken. Då började nämligen den ena axelremmen ge upp på ungefär samma sätt. Just nu hänger den i 1/4 av sömmen, knappt. Slutsats: En ny ryggsäck är ett måste. Personalchefen på jobbet tittade i o f s bekymrat på mig för ett tag sen och undrade om jag funderat på dragväska istället. Hm. Efter lite surfande på nätet upptäckte jag att det t.o.m. finns väskbutiker som har såna under rubriken "mobile office". Jisses.

Hursom, i fredags när jag var ledig knallade jag faktiskt in i en väskbutik och hittade en del intressanta objekt. Igår gjorde jag ett nytt försök, men nä. Har jag hittat nåt, så har jag nog... Får alltså försöka ta mig tillbaka till butiken "A" och slå till. På nåt rejält. Med många fack. Eftersom jag avvecklade handväskan för ett tag sen så måste det finnas bra fack för "bra att ha"-grejor. Och så vill jag gärna kunna ha sladden till datorn separat. Det känns totalt meningslöst att den ska slåss med papper, pennor, almanacka och annat. Den borde kunna få ett eget bo!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dragväska låter sunt, och jag tar för givet att arbetsgivaren betalar?!

Bibbi sa...

Japp. Men jag gillar ryggsäck. Funderar faktiskt på en kombi-variant, det finns ryggsäckar som också går att dra. Frågan är bara hur mkt extra vikt "dragställningen" innebär?!