fredag, december 26, 2008

Imorgon är en annan dag

Imorgon ska jag ta tag i mina studier. Den 18 januari är det som sagt både tenta och inlämningsdag. Planen är att tröska igenom alla föreläsningar i arbetsrätten en gång till samt göra tillämpningsuppgifterna som jag medvetet lämnat just för repetition. När det gäller organisationssociologin, där det ska författas en mindre uppsats (5-10 sidor har jag för mig det stod i instruktionen) är jag lite mer ostrukturerad just nu. Behöver studera lite litteratur innan jag hugger tag i uppgiften - organisationsanalys med inriktning på organisationsförändring, baserat på rådande organisationskultur. Det ni! Låter nog betydligt mer avancerat än vad det faktiskt är, men det är ju en annan sak.

Dessutom har jag 2 protokoll att skriva, kanske skulle ta tag i dem också?!

Dimman ligger kvar tät över bygden. Jag har dock trotsat den och både hunnit ett joggingpass med Hampus och, efter att jaktekipaget återvänt från skogen, tagit en promenad med båda hundarna (då var det både mörkt och dimmigt - pannlampa och reflexer på!).

Byggdammet lägger sig också tätt över hemmet. Slipning av tak i blivande tvättstuga pågår, och eftersom inte dörren till nybygget är helt tät så blir det som det blir. Bara att gilla läget...

Fick för mig att plåta julblommorna här hemma (nästan alla). Julkaktusen fick jag "ärva" av en kollega som gick på tjänstledighet för en massa år sedan - den här följt med mig sen dess och blommar lika fantastiskt varje år, även om den emellanåt ser ut att vara mer död än levande. Grupperna har jag skapat på egen hand, tro't eller ej. Rent fototekniskt är väl bilderna inga mästerverk men lite avbrott till all text jag producerar kan behövas!



1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka bra julklappar - både givna o "fådda"! God fortsättning o Gott nytt år!