måndag, december 29, 2008

Studieflykt?

Ja, det är nog vad jag ägnar mig åt, tror jag. Tanken är ju som sagt att jag ska ägna en del av ledigheten åt att repetera inför tentan. Jo hejsan... Jag kom på varför jag inte gjorde åtminstone den första av "tillämpningsuppgifterna" när jag tog fram den igen: "Lös uppgiften med hjälp av litteraturen kapitel x och y". Stön... Jag förstår verkligen rekommendationen att man gärna ska läsa på annan plats än hemma, där man kan göra det utan att bli "störd". OK, hundarna "stör" inte så mycket när de har fått sitt, men - jag har högar som "ropar" på mig. Kläder som ska lagas och strykas, högar att sortera osv - dessa saker har aldrig känts så lockande som nu!!

Idag blev det dessutom en utflykt till det stora köpcentrumet. GPS-klockan kajkade nämligen ihop efter 2:a användningen. En liten gummiplupp som ska skydda kontakten där man pluggar in USB-kabeln, gick av. Reklamation!! Nu var det inga problem utan jag fick en helt ny klocka, men - frågan är om detta verkligen kommer hålla i längden, konstruktionen är ju inte helt smart (ska se om jag kan fixa en bild). Passade på att springa in och ut i lite andra affärer också. Men som vanligt - när "normala" kvinnor kommer med kassar från klädbutiker - då kommer jag med en stor påse från: Clas Ohlson?! Toner till skrivare (i paket, inklusive fotopapper, var billigare än att köpa patronerna var för sig) och ett nytt diskställ (det gamla känns lite "sunkigt" och när ett nytt inte ens kostar en hundralapp, ja då hamnar jag i "slit-och-släng"-fällan). Till slut lyckades jag köpa det jag "skulle" också, en grå kofta att ha på jobbet. Det är märkligt att jag ska ha så svårt att köpa kläder? Fast idag kom jag på en anledning. Det är ju så förbaskat bökigt - in i provrum, av med kläder, på med provkläder, av med provade kläder igen och på med egna kläder... Stön!!

Nu ska resten av eftermiddagen ägnas åt arbetsrättsstudier. Med undantag för en hundpromenad till, före mörkrets inbrott - dvs om ca 1 timme. Man ska ta regelbundna pauser har jag hört!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag ska inte berätta hur man gör för att putsa bakom knapparna på spisen med hjälp av topsar va? Typiska hemtenteaktiviteter! ;)