söndag, december 14, 2008

Billy = räddningen...

Igår var det agilityträning i dagsljus på förmiddagen. Vi var 6 förare och 7 hundar... och det var inte jag som körde dubbla hundar den här gången. Det blev "back to basics" - raksträckor med hopp-slalom-hopp och avslut i form av däck respektive böjd tunnel. Försökte jobba med farten på Hampe, och högerslalom. Känns som det är 2 projekt jag kan roa mig med att fokusera på under vintern... :-)

I demokratisk anda hoppade vi över fikat den här gången - det var fler än jag som hade fler projekt på gång under dagen. För min del i form av att hasta iväg och köpa födelsedagspresent till Bs systerson, på kvällen var det dags för firande för grabben. Attans vad de barnen har växt under de här åren. Tiden rusar iväg, som sagt.

Innan jag lämnade klubben hann jag köra lite lydnad med Otto - platsliggning, linförighet och läggande. Putsa putsa...

Idag hade jag tänkt ägna mig åt städning och julpyntning. Det blev bara städning. I hörnet bredvid datorbordet har vi dörren ut till baksidan, den är inte i användning för tillfället pga bygget... Alltså har där stått en stycke hundbur, som allt mer använts som - avlastningsbord. Dessutom har det stått en stor blå ikea-kasse med diverse från hallen i samma hörn. Rätt rörigt alltså. Idag bestämde jag mig för att skyffla undan ikea-kassen till extrarummet däruppe, och rensa upp ovanpå buren och fälla ihop den. Plötsligt stod jag med högvis med böcker och papper som jag inte visste var jag skulle göra av!! Mycket av det som låg där var nämligen min studielitteratur visade det sig.

I ren desperation traskade jag ut till B som höll på med bygget (som vanligt kan man lugnt säga) och sa - nu kör jag till Ikea. Sagt och gjort. Jag har ju alltid hävdat att Ikea är att föredra 1 timme före stängning. 2 timmar före funkar också! In och tog ett varv i varuhuset, hittade inte helt oväntat lite smått o gott "bra att ha" - bl.a. en wok-panna (den förra fick vi skrota då jag råkade värma den lite för mycket). Och så då dagens räddning av mitt förstånd: bokhyllan Billy. I den smala och låga versionen, i vit folie (hata!) kostar den bara 199 kr = kan med gott samvete skrotas när den inte behövs längre... Men den svalde en hel del av det som tidigare låg utspritt på buren i alla fall!

Dagens hunderi? Ja husse och Otto var ute på jakt på förmiddagen. Otto hade hittat en del otrevligheter att rulla sig i, så av någon anledning blev det mitt jobb att ge honom ett rejält bad när de kom hem. Husse påstår att jag är bättre på sånt... Hm, badrummet blir genomblött i alla fall. Jag och Hampus tog en rejäl promenad, vädret var i alla fall halvhyfsat...

1 kommentar:

Lime sa...

Aha... det var DET som orsakade en störning i kraften. Bibbi köper Billy.

Annars har jag lite Ivar-hyllor. I källaren.