onsdag, december 31, 2008

Gott slut!

Ja, så här under årets sista dag så borde det väl vara på sin plats med någon form av "årskrönika". Har sett att vissa av mina vänner o bekanta har sådana på sina hemsidor och bloggar, men jag känner inte riktigt att jag har tid för sådana tillbakablickar i år. Verkligheten kallar... Dvs studierna!

Det är ganska lustigt det här, för jag tror inte riktigt att B förstår vad jag gör hela dagarna nu när jag är ledig och han jobbar/jagar. Att jag faktiskt ägnar ganska mycket tid dels vid datorn åt att studera föreläsningar och skriva uppgifter (inte något "slösurfande"), dels utan datorn för att läsa kursböcker, är nog lite abstrakt. Jag gör ju inget som det syns något resultat av (vilket antagligen gör att det är lätt att tro att jag ligger på soffan och kollar på tv och käkar praliner)... åtminstone inte just NU! Min förhoppning är väl att det någon gång i framtiden kanske ska underlätta mitt jobbsökeri att jag har några fler akademiska poäng än tidigare, men det syns ju inte här och nu.

Nåja, det är bara att kämpa på. Jag har i alla fall lyckats skicka in ytterligare några tillämpningsuppgifter i arbetsrätt. Svar på dessa får jag inte förrän efter helgerna men det visste jag ju redan innan.

Sen har jag ju den mer "luddiga" delen - organisationssociologin - där jag behöver läsa en del mer litteratur innan jag börjar skriva på min lilla uppsats. Eller "paper" eller vad de nu vill kalla det. Ja, det är totalt vansinne att läsa två ämnen på halvtid vilket totalt ger heltidsstudier, och samtidigt arbeta heltid. Inget som rekommenderas!! Till våren har jag sökt och tackat ja till EN kurs på halvtid. Det får räcka!

Nåja, idag är i alla fall husse och Otto i skogen på jakt, jag och Hampus har så här långt inte gjort mycket "nyttigt" eftersom jag bestämde mig för att lägga lite tid nu på förmiddagen på just studierna. Nu börjar det dock bli dags att ta sig ut på en tur - antingen i form av promenad eller liten joggingrunda, har inte riktigt bestämt mig där. Hampus är ju inte särskilt road av att vara med på mattes löprundor (han gillar inte att springa bredvid cykeln heller) så det lutar nog starkt åt en prommis. Springa borde jag ju göra eftersom det inte blev av igår men det kommer en dag imorgon också. Hm, mindre bra start på min träning inför Göteborgsvarvet. Samtidigt så kommer jag ju inte direkt från sofflocket eftersom jag ändå är ute och går en hel del... För ett antal år sedan gjorde vi en "frisvårdstest" eller vad det hette på mitt dåvarande jobb. Jag tyckte ju inte att jag motionerade - jag gick ju bara hundpromenader. Efter en del diskussioner med kvinnan som höll i testandet, fick jag kommentaren "du måste sluta tänka i elitidrottstermer". Hepp... Vid den tidpunkten var det väl minst 6 år sedan jag slutade med aktivt tävlingsidrottande. Vanans makt över hjärnan är stor, uppenbarligen.

Ett gott slut och en god start på det nya året önskas alla våra vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om du börjar sansa dig lite. En kurs räcker nog gott, som du själv konstaterar. ;-)

Ha en trevlig avslutning på 2008 och ett Gott Nytt År!

Unknown sa...

Got nytt år tjejen! Och resten av gänget med förstås!

Jag tänkte också ge mig på nån sorts krönika, men året är ju inte slut ännu :)