onsdag, mars 03, 2010

Blod svett o tårar - nästan

Ikväll har vi hämtat, och baxat in, ny kyl-frys. Den gamla har hängt med sedan B köpte huset för 10 år sedan och både låter och beter sig märkligt. Jag ska inte gå in på detaljerna men det var inget lätt företag att få in denna pjäs som enligt etiketten väger dryga 80 kg, och är 2 meter högt... Intressant är också att om vi gjort som jag sa från början, hade vi kunnat spara några lyft och räddat livet på en taklampa. Så säger jag inte mer om det, annat än: Envisa karlar... :-)

När vi ändå var på el-butiken passade vi på att slå till på en ny micro också, det känns som att den gamla börjar bli dålig i effekten? Även den har hängt med i ca 10 år. Ett klipp kändes det som, för det var en riktigt fin modell som var nersatt till hälften.

Bortsett från valpträning så händer det inte så mycket på hundträningsområdet just nu. Jag jobbade hemma idag och kunde konstatera att solen och plusgraderna mitt på dagen tog bra på snön. Det börjar komma fram gräs på tomten!! Att fotografera en svart valp ute, som helst vill sitta PÅ mina fötter (nästan i alla fall) är inte helt lätt utan assistans...


2 kommentarer:

Lotta sa...

Vilka konstiga bilder? Gräs, vad är det?

"Undrande eskimå"

Agnetha & kelpiesarna sa...

Känner igen det där med "kan själv"....Men nästa gång bestämmer JAG!! Som sagt....Gräs????. Cayo har dock jobbat hårt med sitt grävprojekt och gjorde ett fynd - en frusen jordklump - som hon stolt sprang in med i vardagsrummet....