måndag, mars 29, 2010

Tandbyte och tillbaka i drift...

Lazer börjar bli en stor kille. Igår kväll tog jag itu med kloklippning på hela flocken, och medan jag höll på med det upptäckte jag att det fattas 2 bissingar upptill och 2 nertill på den lille! Jösses vad tiden rusat iväg, vi har ju faktiskt haft honom hemma i hela 2 månader nu.

Idag kravlade jag mig iväg till jobbet igen. Nåja, riktigt så illa var det inte, men det är ju tur att jag inte jobbar med något som kräver att jag pratar mycket i telefon, det hade fortfarande inte funkat. Har en mycket märklig röst just nu! Men det går klart åt rätt håll och jag har för stunden avskrivit tankarna på läkarbesök. Jag är nästan lika sjåpig som de flesta karlar jag känner på den punkten...

När jag kom hem så hade husse redan varit ute på promenad - med alla 3 hundarna samtidigt! Ingen lång runda med tanke på Lazer, men ändå. Det tar sig som sagt med umgänget med Otto. Att gå med alla 3 i koppel hade han dock fått ge upp för då hängde bara lillebror i Hampes öron hela tiden, så Hampus hade fått vara lös. Och inte helt oväntat hade husse gjort samma iakttagelse som jag - den rackarns hunden vet mycket väl att man i det läget inte "kommer åt" honom, dvs när man har en eller flera andra hundar i koppel. Tydligen var det nog så jobbigt för lillebror med en koppelpromenad (och så har han haft sin första heldag i hundgården, förståss), för han sover som en stock. Mina planer på att utnyttja det kvardröjande ljuset (tack för att vi äntligen fick sommartid!) till att träna lite kontakt och inkallningsövningar ute på tomten, har jag därmed lagt på is. Får ägna mig åt lite föreningsadministrativt arbete istället, sånt har jag ju aldrig brist på... Och skulle det ta slut, så finns det tvätt att vika och stryka. Sysslolös? Jag? Skulle inte tro det...

Inga kommentarer: