måndag, mars 22, 2010

I tratten, monter och lite annat...

Jisses, var ska jag börja?!

Pga lite skumma hältor i slutet av jaktsäsongen osv så tog vi för snart 2 veckor sedan ett borreliaprov på Otto. Det var ingen borrelia eller ehrlicia - skönt - så troligen var det bara snön som gjorde att han blev lite sliten. Dock var han ju "tvungen" att tvätta där vet hade rakat för att ta provet. Så nu är det tratt på wachteln - vilket har fördelen att han och Lazer nu kan vistas "tillsammans" lite mer. Så länge inte lillebror springer rakt in i tratten så...

I helgen var det utställning på Malmömässan och återigen hade vi i hundungdomsdistriktet ett samarbete med Sydskånska Kennelklubben - uppvisningar och monter. Jag har nu övervunnit min mikrofonfobi... Jag vet faktiskt inte när den utvecklades, för en gång i tiden tyckte jag det var skitkul att apa mig på en scen? "Synder" i barndomen...

Den här gången var det väldigt många som verkligen frågade om var det finns HU-klubbar och vad de kan erbjuda, så det känns som att det "ger" lite. Vi körde gissningstävlingar, hundborgarmärkestagningar och "färglägg en hund". Man blir trött i huvudet men roligt är det! Husse hade hand om marktjänsten hemma inkl. hundarna exkl. städningen, så efter hemkomst igår blev det dammsugning och golvmopp fram...

På jobbet ramlar omorganisationen på, om en vecka ska stora omflyttningen utbryta på kontoret. Jag behåller dock min plats - sen återstår att se hur mycket jag kommer att kunna utnyttja den (jag är ju stundtals förvisad till annan ort). Det blir som sagt inte så stor skillnad, ännu.

Nu ikväll har vi varit ute på klubben en sväng. Äntligen går det att gå på planen ordentligt så det blev lite inkallningsövningar med Lazer och visselpipan.

Husse har fått bihåleinflammation och jag är allmänt rosslig i halsen - har inte tid med någon förkylning just nu!

Det har ju hänt en miljon andra saker också men man kan inte komma ihåg allt.

Inga kommentarer: