lördag, mars 27, 2010

Naturbegåvning?! och lite bokblogg

Lazer har börjat träna "platta tunneln" på helt eget initiativ!! För er som inte håller på med agility så är det alltså det hindret som börjar med ett litet hus efter vilket det hänger ett släp som hunden ska trycka sig igenom. Inte det roligaste hindret att lära in, faktiskt.

Min begåvade valp har dock på alldeles egen tass börjat ägna sig åt att träna detta hinder här hemma. Under vårt soffbord ligger nämligen en stor hundfäll (istället för rumsmatta, helt mattlöst vill jag inte ha det och det är bra för hundarna att ha något att ligga på, fördelen med den här är att den är tvättbar i maskin!) som hålls på plats av själva bordet. Här har Lazer kommit på att det är jättekul (!) - och vi säger inte emot honom - att sticka in näsan under fällen och trycka sig igenom! Här borde jag ju verkligen ta tillfället i akt och frishejpa - massor av belöning och lägga på "platten" ordet så småningom... Vi får väl se om jag klarar att ha den tajmingen någon dag.

Förkylningen är allt annat än kul, idag har jag försökt mig på lite enklare hemmasysslor som att vika tvätt och jag blev alldeles slut?! Inte utan att jag börjar fundera på om det är dags att ringa doktorn på måndag och göra en koll så att jag inte håller på att åka på lunginflammation eller nåt...

Husse är ju inte heller helt pigg men han har åtminstone jobbat de senaste dagarna och därmed får han ta hand om hundarnas promenerande. Jag går ut på tomten med Lazer, det räcker gott just nu... Komma i form till Göteborgsvarvet känns just nu väldigt, väldigt avlägset.

För första gången på länge har jag dock lyckats läsa lite, nämligen Camilla Läckbergs senaste: Fyrvaktaren. Inga direkta överraskningar, utöver valda delar av upplösningen... Läckberg är lite knepig på det viset kan jag känna - hon låter läsaren tro att man vet vem som "gjorde det", för att sedan skruva det lite så att man börjar tvivla och sen kommer det ytterligare en "twist" på slutet... Så har jag inte sagt för mycket för er som inte har läst den ännu men planerar att göra det.

1 kommentar:

Lotta sa...

Låter inte bra med så seg förkylning. Hoppas den släpper snart utan läkarinsats!