fredag, mars 05, 2010

Vår??? - del 2!!

Imorse var det -12 grader... MEN sen kom solen upp och när jag klev in i bilen för att åka till svärmor (som vissa dagar rycker in som dagmamma åt Lazer) och hämta den lille, så var faktiskt bilen VARM av att ha stått i solen. Ett vårtecken så gott som något, och en påminnare till alla hundägare, nu börjar det alltså bli dags att ha koll på hur hundarna mår i bilen om solen är framme! Det kan ju vara lite förrädiskt så här års när det är rätt kallt i luften, men solen börjar ändå värma...

Utmed E6an söderut så finns det stora områden där det börjar bli väldigt snöfritt, här i de mer nordliga delarna är snötäcket fortfarande ganska envist på många ställen. Den där snöfria fläcken jag visade upp på bild häromdagen på vår tomt, har vi nog regnet i lördags-söndags att tacka för. Utanför uterummet, där snön fallit ner från taket, ligger högarna fortfarande höga. Rena alplandskapet...

Trots detta måste jag nog ägna lite energi i helgen åt att försöka livrädda mina pelargoner som stått i uterummet, och kanske inte haft det HELT bra där när det varit minusgrader ute. Det håller sig mestadels runt nollan där, men de ser lite ledsna ut. Vi får väl se om jag lyckas med återupplivningsförsöken. Det börjar också klia lite i frösåddsfingrarna så jag ska nog försöka leta fram min låda med fröer (var nu den är i den allmänna ombyggnadsröran) och se vad som finns där...

Utöver detta så beräknas helgen innehålla:
  • Träning av valp i lagoma doser
  • Ett joggingpass - nu MÅSTE jag få upp lite flås igen
  • Städning
  • Skriva "hemtentan" för agilityinstruktörsutbildningen
  • Köra ett antal varv till återvinningsgården med bl.a. förpackningsmaterialet från kyl-frys och micro (eftersom husse ska jobba imorgon när åvg har öppet, så blir det mitt jobb om vi vill bli av med detta inom hyfsat snar framtid)
  • Skulle det råka bli tid över så har jag en rätt rejäl hög att stryka också...
  • Skulle det fortfarande vara tid över så har jag ju några böcker liggande på hög att läsa också, det har det blivit dåligt med den senaste månaden!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Sådde frön i lördags och hälften har redan kommit upp... Fort går det!

Bibbi sa...

Jag måste lokalisera fröerna först... De är någonstans - du vet "ursäkta röran, vi bygger om"...