tisdag, februari 01, 2011

Bryderierna goes "matblogg"

Jo, jag har ett litet projekt på gång... planera våra middags/kvällsmåltider...

Kom över en broschyr på Ica med "billiga veckan"-menyer. Gick igenom o markerade det jag tyckte verkade intressant och satte sen det hela i händerna på B - "verkar det här OK"...?

I söndags började detta lilla projekt.
Apelsin- och spenatfisk. Kan ju börja med att fundera på varför man ska ha 500 g fisk när ett normalt block är på 400 g? (OK, jag kan ju ha valt "fel" märke, vad vet jag). Jag tyckte det var gott, B tyckte det smakade för mycket apelsin... Möjligen hade jag kunnat hoppa över det rivna apelsinskalet för jag tror det var där det blev "för mycket". Betyg: BBB

Igår fortsatte vi med:
Kinesisk köttfärsröra i pitabröd - även här undrar jag lite över sammansättningen. 50 gram solrosskott - som säljs i 100 grams paket?! Och 300 gram vitkål...? Vet dom hur stort ett vitkålshuvud är? Och det är inte precis så att resten ska användas i andra recept i veckan... Suck. Nu köpte jag spetskål (tror jag det hette) istället och fick "rätt" mängd eftersom det huvudet var MYCKET mindre. Bortsett från det rent praktiskt "klyddet" så var detta enkelt och gott! Ett klart värdigt alternativ till tacos om man vill ha nåt snabbfixat på fredagen... :-) Betyg: BBBB

3 kommentarer:

Agnetha sa...

Lustigt ... vi är också inne på matprojekt. Ska testa Linas matkasse tänkte jag...Mat och recept levererat till dörren!! Återkommer med utvärdering så småningom....

Unknown sa...

Vitkål är ju helt värdelöst - man får nåt kilo över och man vill ju inte äta det varje dag direkt.

Vi gillar billiga veckan-recepten! Mest för att de ofta är rätt snabblagade vilket automatiskt ger 2 plus.

(Testat Linas förresten - inte dumt alls - men lite för mycket mat för 2 personer.)

Bibbi sa...

Här finns det ju inga såna "hemleverans"-mattjänster... Så blir det när man bor på landet.

Instämmer helt när det gäller billiga veckan att de också är snabblagade, det är verkligen ingen nackdel!