tisdag, februari 15, 2011

Vad ska jag bli när jag blir stor…?

Vid årsskiftet skrevs min tjänst om till större inriktning på testverksamhet, jag har varit på en 2-dagarskurs i testmetodik och lika förbaskat sitter jag emellanåt och undrar “är det det här jag ska bli när jag blir stor"? Antagligen är jag inte den enda som har “halkat in” på en yrkesbana och ibland undrar över i vilken riktning jag ska fortsätta i tillvaron. Ibland är det enskilda händelser som gör att man funderar, ibland är det en allmän… livsfilosofisk fundering, kanske jag kan kalla det? Jag har onekligen kommit ganska långt ifrån den projektassistentstjänst som jag började på när jag började på min nuvarande arbetsplats för 7 år sedan.

Såna dagar är det skönt när det råkar vara Alla Hjärtans Dag och B kommer hem med en liten blomma. Är den inte söt?!

IMG_2248

Dessutom har orkidéerna bestämt sig för att det nog börjar bli vår och blommar om “för fullt”. Den ena har vi fått av C&J, den andra kom B hem med vid något tillfälle (kan jag ha fyllt år?). Båda är just nu nedlusade med knoppar. Hoppas det är ett tecken på en kommande vår…

IMG_2253

IMG_2254

Eftersom jag faktiskt en gång i tiden har bidragit till att dränka just en orkidé (det var när jag delade lägenhet med kompisen L, det visade sig att vi båda sprang och vattnade den stackars blomman, som bara blev mer och hängig), så känns det roligt att de här inte bara överlevt utan blommat om flera gånger.

Ute blåser det friska vindar och har gjort så sedan igår. Igår tillät jag mig att vara en usel hundägare och drog in alla promenader. Eftersom jag satt hemma och jobbade på eftermiddagen hade hundarna goda möjligheter att springa fritt på tomten och åtminstone Otto och Lazer gör verkligen det, springer alltså. I synnerhet liten svart “springer bara för springandets skull” som husse uttryckte det. Det är såna gånger det är väldigt, väldigt skönt att ha en tomt att släppa ut dem på. Senare på kvällen var jag allmänt frusen, lite hostig och snuvig, så jag misstänker att Bs förkylning gör vissa försök att attackera även mig. Bita ihop och inte låta sig övermannas?! Kan det fungera??

Igår lagade jag Pasta med bacon- & tomatsås, återigen “billiga veckan” från Ica. Vitlöken i receptet ströks och nån oregano hade vi inte hemma, men det gick bra ändå. Helt OK som vardagsmat och hyfsat snabblagat. På minussidan ligger, när man har ett litet kök, att det krävdes 3 kokkärl (2 kastruller o 1 stekpanna) men visst blev det godare med knaperstekt bacon än om man bara öst ner den och låtit den puttra med i såsen… går nog att blanda i annat i såsen också som t.ex. tonfisk eller tärnad skinka. Betyget blir BBB – inga smaksensationer och lite bök med 3 kokkärl men helt OK som vardagssnabbmat.

Inga kommentarer: