onsdag, februari 09, 2011

Hur multi-nördig kan man vara...

Förutom hunderiet så är ju trädgården en passion i mitt liv. I slutet av mars så går "Nordiska trädgårdar" på Stockholmsmässan. Nu har jag lyckats boka mig på annat under helgen, men mässan börjar ju redan på torsdagen... Frågan jag just nu brottas med är således - ta ledigt en dag och flyga upp över dagen? ÄR jag så mycket trädgårdsnörd? Och förutom flygbiljetterna så - hur mycket kostar det jag riskerar att köpa med mig hem? Eller ska jag satsa på den skånska trädgårdsmässan, där man i år tydligen har slagit ihop de tidigare 2 evenemang som funnits, och därmed förhoppningsvis fått lite substans i det hela (var där för något år sedan och det som då kördes parallellt med Hem & Villa-mässan var en besvikelse, oerhört "futtigt").

Eller ska jag försöka stilla mig lite, mina ambitioner de senaste 2 åren har ju vida överstigit vad jag orkat med i slutänden... Hmmm....

Kan bara konstatera att jag i måndags, efter skrivet inlägg, faktiskt gick ut i badrummet med Lazer och började arbeta med att "lägga huvudet i backen" vilket jag vill ha i platsliggningen. På 5 min hade han så smått börjat ana vad jag var ute efter, tror jag. Igår kväll fortsatte jag och nu börjar det så smått hända saker. Det kluriga är bara att belöna precis rätt sak - ingen rörelse i resten av kroppen! Lättare sagt än gjort... Men det ska nog bli bra i slutänden.

1 kommentar:

Unknown sa...

Testa skånska mässan du. Och så köp bara hälften av det du plockar på dig :)