måndag, februari 21, 2011

Vår i luften men 14 minusgrader??

Igår bar det ut i spårskogen trots att termometern visade -14 grader på morgonen (som Lotta funderade i lördags, ska man ha medalj eller vårdintyg...?). Lazer och Z (har nu lärt mig att hunden ifråga stavas med z, inte S som jag har trott...) fick varsitt spår på ca 100 m rakt fram. Lazer markerar apporten bättre och bättre, härligt att se!! Z får en godisskål i slutet, matte har inga tävlingsambitioner utan vill mest aktivera sig och hunden och det är ju vackert så, enligt min mening! Avslutningsvis gick M med L ett lite längre spår som också fick ligga till sig lite längre. Medan det gjorde det fikade vi - och flyttade med solen efter hand... För mitt i solen, i lä, var det inte dumt alls trots morgonkylan!

När jag kom hem bar det av till Ikea, just nu är vi något av stamkunder där pga köksombyggnaden. Visst, man kan köpa hem allt på en gång, men även platta paket tar plats...

Inga kommentarer: