torsdag, februari 03, 2011

Lästa böcker 2010

För att inte få en allt för lång lista i högerspalten, bestämde jag mig för att skyffla in de böcker jag läste under förra året i ett eget inlägg... Har nämligen läst ett par böcker de senaste veckorna så det börjar bli dags för en "2011-lista".

Tyvärr försvann länkarna när jag gjorde om listan, men det är bara att söka på bokus.com eller liknande...

Rosman, Ann - Fyrmästarens dotter
Öberg, Hans-Olov - En jagad man
Olsson, Linda - Sonat till Miriam
Ceder, Camilla - Fruset ögonblick
Holt, Anne - Presidentens val
Wroblewski, David - Berättelsen om Edgar
Tapper, Ingrid - Hundars rädsla och aggressioner
Nesser, Håkan - De ensamma
Roslund, Anders & Hellström, Börge - Odjuret
Grebe, Camilla & Träff, Åsa - Någon sorts frid
Marklund, Liza & Patterson, James - Postcard Killers
Allende, Isabel - Andarnas Hus
Kepler, Lars - Hypnotisören
Sjösten, Inki & Folkesson, Anne-Marie - Allmänlydnad
Dahl, Arne - De största vatten
Mårtensson, Jan - Dödssynden
Allende, Isabel - Eva Luna
McCall Smith, Alexander - Kalaharis skrivmaskinsskola för män
Mazetti, Katarina - Familjegraven
Läckberg, Camilla - Fyrvaktaren
Brundin, Camilla & Gudrun - Att lära in - och ut, liten hjälpreda för agilityinstruktörer
Lagerlöf, Selma - Körkarlen
Lagerlöf, Selma - Liljecronas hem
Lagerlöf, Selma - Herr Arnes Penningar

3 kommentarer:

Lotta sa...

Fick du inspiration när du såg mitt kartotek eller...? ;-)

Vågar knappt fundera på hur min boklista skulle se ut? Somnar rätt fort numera när jag läser i sängen, och jag läser bara där, om det inte är semester. Men det skulle nog vara; deckare, deckare, deckare, chick-lit, deckare, deckare, deckare... typ. :) Några Lagerlöf skulle definitivt inte dyka upp i alla fall.

Bibbi sa...

Njae, listan har legat nere i högerspalten hela året... Men nu kom jag på att jag måste "arkivera" den på något sätt och då fick det bli ett eget inlägg av den. Jag har lekt med tanken att försöka göra en lista på allt jag har läst (som jag kommer ihåg) men f-n vet om jag klarar det...?? Minnet är ju rätt glest ibland.

Bibbi sa...

Och förresten, Lagerlöf var ju en del av projektet "läsa färre deckare" och det gick väl - sådär...