tisdag, februari 01, 2011

Still confused...

... but on a higher level, som jag brukar säga så fort det drar ihop sig till kurs i någon form.

Befinner mig just nu i huvudstaden för att gå kurs i Testmetodik. Min förhoppning är att få lite idéer och verktyg för att kunna göra vårt testarbete på jobbet än mer strukturerat och so far, so good. Får se hur mycket som faller på plats imorgon.

Lite udda känns det varje gång jag tar in på hotell i Stockholm... den här gången blev det lite extra udda - jag har nämligen varit ute hos föräldrarna och hälsat på en sväng. För den som då undrar över varför jag inte övernattar där så: hotellfrukost och att slippa passa buss och pendeltåg väger TUNGT i sammanhanget. :-)

Husse och hundarna är hemma...

I söndags var jag på klubben en sväng och tränade lite med L & M. Vi måste nog bli lite bättre på det här med att "hjälpas åt" och ge varandra input känner jag... Får klura på hur man gör det på bästa sätt. Det blev lite slalom och hopp för Otto i lite olika kombinationer och Lazer har nu för första gången gjort hela 8 pinnar slalom!

Något sprunget blev det inte i helgen. Kände mig som sagt lite "skum" i kroppen. Jag tror INTE det är latmasken (även om tanken föresvävat mig).

Igår var det måndag och min bil var hos "doktorn" för översyn. Den här gången var det en stor service så det sved till i plånboken... Bilar är aldrig något annat än kostnader, så är det bara. Suck.

Jobbet gick åt till möten på längden o tvären kändes det som, måndagar är väldigt ofta såna.

På kvällen var det promenad med hundarna och sen pysslade jag med ett utskick vi ska göra i HU-distriktet medan B jobbade på med gipsskivor på köksväggen... "Det här tog mer tid än jag trodde" var hans kommentar när han gav upp för kvällen. Idag på kursen har vi pratat om tidsestimering (och jag undrar vad det är för fel på "tidsuppskattning"?) och hur svårt det är... Kanske skulle ta med mina nuvunna kunskaper hem?! Tror inte riktigt det skulle bli populärt, ärligt talat... :-)

Ja jisses... dagarna rusar förbi...

Inga kommentarer: