måndag, februari 07, 2011

Mat och motion...

Kände mig ganska nöjd med mig själv när jag kopplade loss Otto ur midjebältet efter en 32 minuters runda med jogging i mörker, vind och något snöblandat duggregn!? Dock drog jag ner på "nedvarvningen" - att promenera i rask takt i 10 min i det vädret kändes kvalificerat korkat, det blev istället lätt jogg i 3 min...

Matprojektet går vidare. Ikväll blev det falukorv med stuvade makaroner och sommargrönsaker. Enligt Icas förslag så skulle man blanda i grönsakerna (som väl egentligen inte skulle varit djupfrysta...) i makaronerna men det tyckte jag verkade onödigt bökigt. Antagligen ett "lura i barnen grönsaker"-knep men vi behöver ju inte luras... Det är ju lite småknökigt att göra stuvade makkisar men det funkar om man inte har bråttom iväg nånstans.

Nu ska jag bara träna i badrummet med Lazer också... :-)

Inga kommentarer: