torsdag, november 08, 2007

Det var ju det här med struktur?!

Eftersom, som min chef konstaterade häromdagen, mail som kom för mer än 2 dagar sedan lätt blir "bortglömda" (eftersom de försvinner neråt i listan och därmed bort från omedelbar existens på skärmen) så har jag emellanåt gjort vissa försök att sätta "flaggor" på mail. Ja ni vet såna där "uppföljningsflaggor". Detta har jag roat (?) mig med både hemma och på jobbet emellanåt.

Idag bestämde jag mig dock för att gå igenom mina på jobbet flaggade mail... det var så där lagom kul. Det äldsta var från december -06, och "överspelat" för länge sedan! Man ska komma ihåg att ta bort flaggorna också, när något är åtgärdat.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mmm... Och inte får man nån påminnelse på de flaggade maileländena när man flyttat dem till andra mappar heller! Inte vidare användbart!

Bibbi sa...

I Outlook kan jag plocka upp en mapp med "för uppföljning" och få med alla oavsett vilken mapp de ligger i.