tisdag, november 27, 2007

En liten seger över datorn...

Det kvarstår ju några små... detaljer där jag inte får den nya datorn att funka riktigt som jag/vi vill. Nätverkskopplingen är ett bekymmer (men det brukar lösa sig efter en sväng med "nätverksdiagnostik") och sen har det ju varit den här "hoppande markören". Dvs mitt i det jag skriver så hoppar markören iväg och ställer sig någon annanstans i texten. Först trodde jag att det kanske var jag som var för snabb på tangenterna men så visade det sig att B hade liknande problem. Dags att tänka till - vad gör vi likartat tro...

Jag insåg att vi nog "hamrar" ganska duktigt på tangentbordet båda två. Kan det vara så att detta påverkar den inbyggda "musplattan"?? In i kontrollpanelen och rota runt. Och se - där fanns det en inställning för att "inaktivera slag på musen medan tangentbordet används" eller något i den stilen. Kryss i en ruta och vips - det verkar faktiskt som att problemet har avhjälpts. IT-support light...

2 kommentarer:

Lime sa...

Ja! Jag sa ju det! Eller inte... ;)

Bibbi sa...

Jamen var hittar jag inställningarna som stökar med WLANet??