torsdag, november 29, 2007

Vardagskonflikter

Alla som lever ihop med någon annan människa vet att förr eller senare dyker det upp såna där små "vardagskonflikter". Ni vet - tandkrämstuben, hur den ska klämmas på - en klassiker?! Dagens mjukplasttuber lär ha räddat ett och annat förhållande... (När kommer kaviar och mjukost i såna tuber, majonnäs finns ju!!)

En annan klassiker är toalettlocket.

Min fd sambo lärde sig att stänga det. Huruvida det berodde på att han köpte mitt argument att det i ett litet badrum är det stor risk att tappa något ner i toan med locket uppfällt, eller om han faktiskt tappade något, minns jag inte. Eller om han helt enkelt "kom på" detta själv? (eftersom jag vet att vederbörande är här och läser, så får vi säkert svaret i en kommentare)

B har jag försökt att påtala detta med "tapprisken" för. Vi har ett ÄNNU mindre badrum än det i det förflutna. Jag har dock gett upp den argumentationen - vissa strider är inte värda att ta. Idag på morgonen hände det dock. Han tappade ett föremål. Plums ner i toan... Nu återstår att se om detta leder till någon förändring? Jag känner faktiskt t.o.m. män som håller med om att "det finns en anledning till att det ÄR lock på WC-stolen, och det är att det ska vara STÄNGT".

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha!

Hos oss var (är) det nödvändigt att ha locket nerfällt för att inte kattskrället skulle drunkna i toan - han gillade att leka Grimmy och hoppa ner där när han var liten... Men husse lärde sig snabbt!

Anonym sa...

Här var det ungefär samma som för mialena. Vi hade två katter när vi flyttade ihop och jag informerade om att det inte var trevligt att plocka upp en blöt, alternativt blöt och död (drunknad) katt ur toalettstolen. Det tog skruv!

Skaffa katt är mao mitt råd! :-)

/Lotta

(Vad har dom gjort med kommentarsfunktionen, måste man vara Anonym alternativt skaffa ett google-konto nu?)