måndag, november 19, 2007

Salong klipp & trim

Jag glömde ju berätta om en av gårdagens höjdpunkter. Nåja, ur Hampes perspektiv var det inte någon höjdpunkt direkt.

Vid den här tiden på året när det är slaskigt, lerigt och eländigt så klipper jag gärna ner fanorna på benen och under magen på lille springer spanieln. Han ska ju ändå inte ställas ut så vad ska han med en massa onödig päls till - som bara blir tovig och lortig?! Det var alltså detta jag ägnade en stund åt igår. Ingen snygg frisering direkt (och det finns mer som behöver fixas till) men dock. Och det BLIR skillnad!

Sen kom ju husse och Otto hem från skogen. Otto var inte direkt ren då kan jag säga... Han har ju ändå en klart mer funktionell päls än storebror, men i vissa lägen så hjälper inte det. In med hundskrället i duschen. Och återigen fascineras jag av att det tydligen är MITT jobb att spola av HUSSES hund i de lägena...??

Inga kommentarer: