torsdag, november 08, 2007

Vart tar tiden vägen?!

Jisses så dagarna rusar förbi.

Lite grann har jag nog börjat ett nytt "liv" på jobbet och försöker verkligen se till att inte bygga nya "högar" utan stoppa in saker på rätt plats i rätt pärm direkt. Går bra så här långt...

Vad har hänt i övrigt denna vecka så här långt....?
I måndags kväll var det ju kursdags igen. Det hände väl inget "stort" vad jag kan påminna mig...? Annat än att det ibland blir lustiga associationsbanor på teorin - dagens tema var hundens utvecklingsfaser men på något märkligt sätt landade vi mot slutet av lektionen i hundens mat (hur mycket är lagom, hur ser en "lagom" hund ut...).

I tisdags... gjorde jag inte mycket nyttigt på kvällen.

Igår var jag på möte i Halmstad hela dagen. Hem och bytte kläder och körde ut på BK för att "övningsköra" appellydnaden inför lördag. Det gick bra, nu vill det bara till att rösten håller för 16 ekipage (vi har fått 2 återbud pga uppflyttning bland sökhundarna men eftersom vi inte har fler spår att tillgå kan vi inte ta in några reserver - alla reserverna står på spårsidan). Vicks blå och vatten brukar vara en bra hjälp. Jag HAR ju kommenderat lydnad på Stockholmsmässan några gånger och det är ju definitivt ingen kul miljö för sådant. Kossorna har tydligen vält några av våra spårstartsskyltar men jag kör ut där på fredag em och kollar, så får vi hoppas att allt står kvar på lördag morgon.

Passade på att träna lite fritt följ, rutan och hopp med Hampus. I rutan hade vi en musmatte-target och det gick KANONbra. Ikväll ska jag klippa ner den lite innan passet så får vi se vad som händer. Det var inte så mycket störning i form av andra hundar (i synnerhet ingen lillebror) den här gången. Hoppet körde vi på appellhöjd och första gången blev det ett litet islag på vägen ut - tog till lite mer ansats och då gick det bättre. Dock sitter han ju väldigt nära på andra sidan, men därifrån går det bra att hoppa "rakt upp" tydligen...?!

Var hemma igen före 19, det är ju inte så vanligt när man tränar hund precis, men det var kurser och grejor som drog igång så det fanns ändå ingen att fika med när jag var klar med mitt ("övningsekipaget" åkte också hem). Passade på att köra lite dammsugare, så här års behövs det ju lite extrainsatser i veckorna. Och då behöver man ju bara ta det som syns/känns = det jag kallar "fuskstäda"... Hade sen inte ens datorn igång hemma och det är ju ganska ovanligt.

Inga kommentarer: