lördag, november 03, 2007

Träning, städning, tävlingsförberedelser

Hupps, vad dagarna går?! Jag trodde faktiskt jag skrev något här i torsdags eller igår??

Nåja, i torsdags när jag kom hem från jobbet hade jag en något ynklig B med lapp för ögat hemma. Han hade varit inne på sjukhuset där de plockat bort en metallflisa ur ögat. AJAJAJ!! Man ska väl inte säga nåt om det där med att slarva med att använda skyddsglasögon... (Nu svär han på att han inte vet när detta har hänt...)

Med ut till BK på torsdagsträning skulle han i alla fall, men jag fick köra... Både bilen och hunden, dvs jag fick träna Otto också. Husse gjorde ett halvdant försök men det gick inte nåt vidare att träna med bara ett öga. Hampus körde jag fritt följ, läggande under gång, inkallning med ställande och rutan med. De första 3 momenten gick OK men sen denna ruta... Det blev nog inte bättre av att husse och Otto lämnade planen genom grinden lite vid sidan av rutan. Hampus bestämde sig för att "framåt" betydde "spring till grinden"... eller möjligtvis "spring fram till den vänstra främre konen"... Tillbaka i träningen = fram med targetmattan. Urk.

Otto är alltid lika rolig, lite linförighet, kontaktövningar och lägganden fick han nöja sig med.

Gick igenom planeringen för appelltävlingen nästa helg med ordförande i tävlingssektorn gjorde jag också.

I veckan så utbröt flyttning på jobbet. Det har ju varit tanken ganska länge att jag skulle dela rum med min chef, nu gjordes det slag i saken - i tisdags flyttade bars mitt skrivbord in i det rummet. I onsdags jobbade jag "på fältet" och i torsdags när jag kom tillbaka till kontoret var det ett ANNAT skrivbord inplacerat på min plats. OK, helt planerat det också. Lite mindre än det andra och det märktes när jag satte igång projektet "sortera papper". Har haft en del högar liggande på bordet och att det var SÅ mycket papper i dessa hade jag inte trott! Detta tog mig valda delar av torsdagen och fredagen...

Idag har husse och Otto varit i skogen och jagat. Jag och Hampus var hemma och städade. Jag är tydligen inne i en rejäl städperiod just nu?! Roade (?) mig med sånt där man inte gör så ofta - som att göra rent ugnen, t.ex... Medan golven torkade tog vi en promenad jag och Hampe. Det ÄR ibland väldigt skönt att gå med bara en hund!!

På em var det dags för förberedelser inför nästa veckas appelltävling i spår och sök. 12 spår ska vi ha ut och en sökruta. 6 spår fick vi till idag och sen fortsätter vi imorgon em bestämde vi. Pust. En ruta på 100x100 meter (dvs ett appellspår) är väldigt mycket, faktiskt...

När jag kom hem hade B fixat mat, och nu väntar en slapp lördagkväll.

Inga kommentarer: