torsdag, november 29, 2007

Två nollor

... fick vi i protokollet från kvällens, tillika årets sista, månadstävling på BK.

Totalt blev det 123,5 poäng och protokollet såg ut som följer:
Platsliggning - 9, snus (Dagens domare är inte "riktig" domare och väldigt hård på just den här punkten, hunden ska ligga blickstilla = elitplats...)
Fritt följ - 8,5, position, släp i språng (och jag som tyckte han var med ovanligt bra i språngmarschen?!)
Platsläggande - 9, snus, bra ligg (och så står det något jag inte kan tyda - missade att fråga vad det var...)
Inkallande med ställande - 8, många steg, snett sitt, bra tempo (jag tyckte nog att han stannade så sent - slängde upp näven = dk - att det borde blivit mer avdrag än detta - men kul att tempot höll även efter ställandet!)
Sändande med ställande ("rutan") - 0 - jag vet snart inte VAD jag ska hitta på med detta moment?!
Apportering - 0 (här sprang han ut och snusade på apportbocken och sa "nä, den tänker jag inte ta" - skickade honom igen och till slut så ramlade den lilla polletten ner så det blev ett OK avslut i alla fall...)
Fritt hopp över hinder - 9,5, bra hopp, avslutning (han satt väl lite snett tror jag)
Fjärrdirigering - 5, dk många (som vanligt problem med första skiftet men den här gången så hände det i a f nåt)
Helhetsintryck - 8, ngt okoncentrerat, stundtals mycket bra kontakt.

Sammanfattningsvis så - det han gjorde, gjorde han riktigt skapligt! Vi har absolut gjort sämre resultat.

Frågade B lite försynt medan vi väntade på prisutdelningen om jag får låna Otto och försöka träna in ettan till våren... Jodå, det kunde väl gå för sig. De momenten går ju bra att köra hemma i trädgården i stor utsträckning, så vi börjar väl där!

Inga kommentarer: