fredag, november 23, 2007

Var sjönk fartyget?!

Eftersom jag har suttit hemma och jobbat på eftermiddagen har jag lyssnat på MixMegapol. De hämtar sina Nyheter från TV4... Och hela eftermiddagen har jag fått höra att ett kryssningsfartyg har sjunkit, "nära Antarktis och Shetlandsöarna". Vänta nu... så vitt jag vet ligger Shetlandsöarna utanför Skottland?! Och Antarktis är det som omger Sydpolen??
Nåja. Enligt TV4.se så var det tydligen närmare Antarktis: http://tv4nyheterna.se/1.215630/nyheter/2007/11/23/svenskar_i_sjonod

2 kommentarer:

Lime sa...

De säger faktiskt SYD-Shettlandsöarna. Det är den nordligaste ögruppen på Antarktis, den som vätter mot sydamerika.

Skräphögen har talat! MJÄ!

Bibbi sa...

Nä, det var precis det som de INTE sa på de nyheterna jag hörde på!! Där sa de bara "Shetlandsöarna" och de ligger som sagt någon annanstans...