onsdag, december 02, 2009

Dagens...

... trafikspaning: Om det inte har framgått så arbetar jag ju inom kollektivtrafiken (nej, jag kör INTE buss). Så fort ett tåg blir försenat, eller en buss, så är insändarna i lokalpressen inte långt borta och vår kundserviceavdelning blir nedlusad av samtal, mail och brev. Idag fastnade jag i totalstopp på motorvägen, och då slog mig tanken: Hur många av dessa bilförare kommer att skriva ilskna insändare med måltavla Vägverket, Trafikstyrelsen eller liknande? Förmodligen INGEN. Det är ju liksom ingens "fel" att det händer en olycka och trafiken stannar. Om det däremot satt någon på en buss i kön, finns det risk för insändare på temat "j-a kollektivtrafik". Är det inte liite märkligt på något vis?
... ynklig: B som har opererat bort en visdomstand. Jag har fortfarande mina kvar men jag lider med honom, det verkar INTE kul.
... joggingpass: Blev inställt pga huvudvärk. Urk.
... jobbspaning: Framförhållning är just nu INTE vår starka sida, pga olika omständigheter.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja ibland är det lite snett med allt gnällande.

Stackarn. Jag vill minnas att det gick över rätt fort, och nån gång ska man ju få knapra roliga värktabletter... Eller hutta lite cocillana, det hade ni väl har jag för mig? Lär ju bli roligare åtminstone ;)

Bibbi sa...

Coccillanan är utgången och återlämnad till apoteket... Det är vanliga Ipren som gäller.