tisdag, december 29, 2009

Mellandagsagility

Idag hade vi bestämt oss för att flytta tisdagsträningen till dagtid - det visade sig förra tisdagen att ganska många i gruppen var "jullovslediga" och det kan ju vara skönt att träna i dagsljus som omväxling. Det blev en riktigt god uppslutning, vi var 10 ekipage på banan! Kul - kanske kan vi skapa någon form av tradition här (sökgruppen i klubben har ju sitt "julasök" så varför inte ett "mellandagsagility"?).

Bilder från spektaklet har jag laddat upp i Picasa webalbum och det är totalt osorterat - suddigt, bilder tagna ut i det blå och några riktigt hyfsade actionbilder. Det är bara att inse att min kamera må vara bra men den klarar inte riktigt hundar i full fart. En systemkamera står ju på önskelistan men just nu planerar jag ju att lägga pengarna på annat (läs: valp). Sen är det möjligt att det går att skapa mer om man lär sig inställningarna på kameran lite bättre också... :-S

Otto visade sig från sin bästa sida, möjligen var 2 dagars jakt och en vilodag den optimala uppladdningen för honom…? De första två varven på banan som M konstruerade gick faktiskt alldeles lysande! Visst, det finns sekunder att hämta i svängar som blir lite yviga osv, men bara det att han lyssnar och svänger åt rätt håll istället för att själv välja första bästa hinder, är ju ett framsteg! Efter fikat byggde vi faktiskt om lite och körde en böjd tunnel med “fel” ingång som mål, den satte Otto klockrent 2 ggr så då kan det inte ha varit bara tur!! Här plockade jag även ut Hampus och lät honom köra på låga hinder – även han satte rätt tunnelingång!

Husse har varit hos tandläkaren igen och är nu i full färd med att ta hand om det jaktbyte han kom hem med för några dagar sedan. Påfyllning i frysboxen är ju inte fel!

För övrigt har jag en misstanke om att någon (förmodligen Kalle Kanin eller Hasse Hare) har varit och grävt, och mumsat på, mina tulpanlökar. Mutter…

Och så – sent men ändå – lite bilder på vår julstämning. Och lite frostbilder från förmiddagen idag. Vi hade en himla tur med vädret under träningen för när jag körde hem började det snöa!

Den stickade tomten som värmer glöggflaskan var en julgåva från agilitygruppen (eller åtminstone delar av den). Tack snälla.

Inga kommentarer: