onsdag, december 16, 2009

Hej mitt vinterland!!

Idag var det kiropraktortid igen och jag passade därefter på att sitta hemma och jobba. Skönt att slippa transportera sig och idag har det snöat oavbrutet så nu ligger snön kvar även här i södra delen av landet! Ja, det blir problem i trafiken, och ja, man måste antagligen snart skotta, men ÅH vad jag tycker att det är mysigt! Hoppas nu verkligen att vi får ha en vit jul... för en gångs skull...

Tyvärr hann jag inte ut med kameran i det vita medan det var dagsljus och frågan är hur bra bilder det blivit då snön föll tämligen tät emellanåt.

När B kom hem blev det utryckning till stora köpcentrat - det är ju bara en vecka kvar till jul... Några julklappar kom på plats, vi har inte många att köpa till men det blir svårare och svårare. Och inte blev det lättare precis när två av mottagarna dök upp på samma ställe, i samma ärende - nämligen mina svärföräldrar...

På vägen hem passerade vi den nya jaktmark som B nu är med och fodrar vildsvin på. Ja - fodrar - för att hålla dem på "rätt" plats... Det där är en hel vetenskap som jag inte tänker ge mig in på här. Det var i alla fall lite intressant att tuffa rakt ut i skogen på snöiga vägar. Hundarna var med också och eftersom det är en bit att gå så fick vi en fin promenad i mörkret i snötäckt landskap.

Som vanligt har jag tänkt en massa blogguppslag under dagen men tappat de flesta nu när jag väl har tid att skriva.

Det borde snart vara tid att avslöja sig i julklappsbytet men jag väntar nog till imorgon.

Inga kommentarer: