måndag, december 07, 2009

Söndagsträning

Eftersom Otto igår hade permis från jakten (det är fortfarande älgjakt i Småland och när det finns tillgång till riktiga älghundar så får wachteln stanna hemma…) passade jag på att sticka ner på klubben och ta ett agilitypass på eftermiddagen (på förmiddagen hann vi med en promenad i en städpaus – de nymoppade golven måste ju torka…). Vi jobbade framför allt på slalom (det är ju det här med högerslalom) och kontaktfälten (ALLTID stanna på nerfarterna på träning). Lurade ner en av träningskompisarna också så jag fick lite sällskap. Även Hampus fick vara med och springa lite och se – den hunden ska helt klart vila sig i form för han var verkligen på hugget. “Han galopperade ju!” som träningskompis L utbrast… :-) Ja – ni ser vilken bild mina kamrater har av min hund…

Och så HÄR trötta blir vi av att vara på klubben och träna:

IMG_0858

IMG_0859

Och nej, jag har inte fått upp julgardinerna ännu. Jo, jag har sådana.

Eftersom hundarna var trötta så passade jag på att ta en liten joggingtur på egen hand också när vi kom hem. Jag har ju ett mål i vår, så nu vill det till att få rutin i att komma ut och springa igen!

Nu väntar vi med spänning på bildbevis på valpens existens. Och så kom jag på att jag nog måste inventera förrådet av valphalsband, koppel etc. Har nämligen en känsla av att en viss brun-vit rackare tuggade sönder bästa valphalsbandet. Dessutom är ju en jaktcocker något mindre än de valpar vi haft hittills.

Det är förresten fortfarande väldigt milt i Skåne. I förra veckan blev det en liten liten köldknäpp med frost 2 nätter. Men jag går fortfarande runt med samma skor som jag hade i augusti...

Inga kommentarer: