tisdag, december 15, 2009

Let it snow, let it snow…

Som jag nämnde igår så snöade det nästan hela vägen hem i söndags. Igår och imorse låg det ett tunt puderlager över landskapet. Lite mer julkänsla alltså. Men tro inte att det fick hålla i sig, nej nej, nu slaskar det igen.

Till min stora glädje såg jag igår kväll 2 vuxna personer med reflexer på kläderna. Jag har noterat att det inte är helt ovanligt att vuxna går med barn som är överösta med reflexer, men de vuxna är helt mörklagda. Värst är det helt klart inne i samhällena där det finns gatlyktor. Hallå, ni syns inte!!!

Kvällen har i vanlig tisdagsordning ägnats åt agilityträning. Idag plockade vi ut en klurig bana med böjda tunnlar där hunden skulle in i “fel” tunnelmynning mot vad som var “naturligt”. Otto drog, inte helt oväntat, rakt in i första bästa mynning… Men envis som jag är så blev det till slut rätt.

2 kommentarer:

Ia sa...

Hej Bibbi, synd att man inte hinner prata så mycket när man är på utställning. Men så är det. Har varit inne på hemsidan och tittat på Engla och hennes fina valpar. Så snygga de är med sin svarta färg. Förstår att ni är lyckliga nu när lilla L är född.
Lycka till nu med hundarna och så får vi höras vidare
Ia

Unknown sa...

Här ligger snöeländet kvar, inte kul att kana sidledes med bilen till jobbet imorse... Imorron blir det bussen igen!