söndag, januari 17, 2010

Dagarna rusar förbi!

I torsdags var det tävlingsmöte på klubben = orkade inte sparka igång datorn vid hemkomst. Vi fördelade årets officiella och inofficiella (månads-) tävlingar. Märkligt nog är jag inblandad i alla de officiella på ett eller annat sätt??

I fredags var det julgransplundring hos svärföräldrarna... Jag tror det var en "ersättning" för svärmors ordinarie annandagsbjudning som inte blev av den här julen eftersom hon jobbade.

Helgen har jag tillbringat med Kursledarutbildning tillsammans med Studiefrämjandet. När den hålls för Hundungdom är jag och J med och håller i SHU-delarna. Dessutom är det ett bra ställe att hitta nya intresserade ledare som t.ex. kan vara med och hålla i läger och annat inom distriktet... Hampus har haft "lillebrorssemester" och varit med mig (det var övernattning), frågan är om det var så skönt att vara ensam hund, för när jag lämnade honom ensam på hotellrummet igår kväll när vi skulle ha kvällsfika blev han väääldigt ledsen. Nu är stället kursen var på väldigt hundvänligt, så han fick följa med och fika. På dagarna har han legat i kurslokalen och i pauserna har han blivit kompis med ALLA 18 deltagarna (OK, han kände 3 sedan innan...).
Återigen har jag också konstaterat att hundvärlden är liten. Min frisör dök upp som deltagare! Nog för att jag visste att hon håller på med hund, men inte så här... Det visade sig sen igår kväll att en av deltagarna hade köpt sina hundar från en av mina fd klubbkamrater. Det är en liten värld, som sagt.

Nya bilder på Lazer har det också dykt upp på kennelns hemsida. Nu har han och syrrorna varit ute och kollat snön...

Inga kommentarer: