lördag, januari 02, 2010

Inspiration sökes...

Jag har just nu 3 "tunga" föreningsjobb att ta itu med. 2 verksamhetsberättelser och 1 bokslut. Och jag har ingen som helst inspiration att sätta igång med något av dessa - helst vill jag sätta mig i soffan och läsa en bok eller se en film... Den ena verksamhetsberättelsen är det lite halvbråttom med, det är den lokala BKs och det årsmötet infaller tidigt i februari så där borde jag verkligen sätta fart. Den andra är HU-distriktets och egentligen borde jag väl skicka över det uppdraget på sekreteraren men eftersom jag har fjolårets att utgå ifrån så är det ändå hyfsat lätt gjort... Bokslutet är också HU-distriktets och där krävs det lite mer då jag har för avsikt att periodisera vissa konton eftersom vi inte "hann" genomföra vissa aktiviteter under 2009 utan de kommer nu i början av 2010 istället. Vi får väl se om jag lyckas med den bokföringstekniska manövern. HU-distriktets årsmöte ligger lite längre fram i tiden, men jag vill gärna stöka undan detta - och revisionen - så snart som möjligt. I februari tänkte jag ju lägga tiden på en liten Lazer...

Pga hostan så fick hundarna nöja sig med en kort promenad på förmiddagen och sen tog jag faktiskt ut Otto själv i trädgården och körde några "marschanträden" i linförighet + vändningar på stället. Japp, det är överkurs för en hund som inte ens startat lydnadsklass 1 eller appell, kan man tycka, men just att kunna flytta sig med mig på stället tycker jag är en bra grundkunskap för hunden. Efter detta plockade jag fram ett par apportpinnar och la ut i gräset med budskapet "Leta". Resultatet blev faktiskt riktigt hyfsat, han hittade dem och hämtade (dock lämnar avlämnandet här en del övrigt att önska så jag försökte med "backa" som i apporteringen men insåg att jag inte ska skutta runt för mycket med min hosta, så det blev bara några försök). Dock finns det klara tendenser till tugg, men eftersom jag inte har några planer på lydnadsklass 3 eller högre med den här hunden så gör det inte så mycket. Ska vi pyssla med något utöver agilityn så blir det nog spår. Och så är det nog ändå stor sannolikhet att husse "får tillbaka" sin hund när jag får en valp att engagera mig i... Även om man inte kan träna med en valp så är det ju ändå mycket pyssel.

Så, nu är frågan - bok, film, bokslut, verksamhetsberättelse...?

2 kommentarer:

Lotta sa...

Gräs? Vad är det? Känns som om den här permafrosten varat i flera månader men när jag kikar i bloggen verkar det som om den första snön kom runt lucia...

Lycka till med projekten, oavsett vilken ordning det blir.

Bibbi sa...

Gräs med massor av rimfrost och pudrig snö, var det. Vi har dessutom en ganska ojämn gräsmatta så det finns lite "gropar" att gömma saker i. Nu har vi fått mer snö och ännu mer är utlovat i natt.

Det blev film... Latmasken slog till.