lördag, januari 30, 2010

Välkommen Lazer!

Ja, då var den lilla svarta krabaten hämtad. Och därmed är inget normalt i livet längre... Alla hundägare vet hur det är. Äta-kissa-sova-kissa-leka-kissa...

Hemresan från uppfödaren i Åkersberga gick i alla fall lysande, det är en cool kille och han sa inte pip på hela vägen utan sov i mitt knä i stort sett oavbrutet. Vi stannade en gång för tankning och kissning... I Stockholmstrakten var det minst en halvmeter snö, jösses! Här hemma har vi väl 1-3 dm beroende på drivbildning, idag är det -11 grader, ingen "hit" med en liten valp. Ska slöjda ett täcke åt honom senare idag när husse kommer tillbaka från möte och kan hjälpa till att vara valpvakt. De bilder jag tog igår lämnar en hel del övrigt att önska rent fototekniskt, men på kennelhemsidan finns vi...

Hampus bryr sig inte så mycket, han har ju varit med om valpankomster tidigare. Otto är inte alls glad åt sin nya lillebror, men vi hoppas det släpper när lillebror har "bott in sig" och börjar anta våra lukter osv. Lillebror Otto är nu alltså uppgraderad till mellanbror.

Hos uppfödaren finns ytterligare en cockerkull samt en wachtelkull som är ca 3½ vecka. Naturligtvis måste vi titta på dem också - gissa om B blev smått valpsugen?! Till råga på allt var inte ens alla tingade.

Jag funderar så smått på att fira Lazers ankomst med att skaffa mig en sprillans ny blogg. Det finns bloggtjänster därute som har funktioner som jag saknar hos blogspot. Jag är inte riktigt säker ännu, den som lever får se.

6 kommentarer:

Ia sa...

Grattis till lilla Lazer. Måste ju säga att han var den sötaste jaktcocker jag har sett. De ser ju ut som vanliga cockervalpar. Har flera bekanta som har jaktcocker, men de ser inte alls ut som denna skönhet.
Lycka till med honom och så håller vi tummarna för att Otto snart ska acceptera sin lillebror.
Ia och alla cockrarna

Lotta sa...

Grattis till en liten Lazer! Får engagera mig mer senare, av skäl som jag tror du förstår...

Bibbi sa...

Lotta, jag är förvånad att du ens orkar engagera dig så här mycket. Mina tankar är med dig!

Agnetha sa...

GRATTIS till valpen!! Jo livet blir helt upp-och-ner ett tag innan valpen har kommit in i vardagens rutiner etc. Man är ganska låst. Men snart är han stor så passa på att njuta också!! Cayo 4 mån simmar glatt runt i den meterhöga snön. Tella 4 år vägrar gå ut i drivorna.....

Unknown sa...

Grattis till nytillskottet! Håller tummarna för att Otto ska inse det roliga med en lillebror...

Jag har också sneglat på annan plattform. Det faller på själva inmatningsmetoden så att säga - får jag bara ordning på det så blir det nog nytt hos mig också...

Ia sa...

Vad roligt det var att se filmen. Du ska veta att jag är tacksam över att det var just du som blev Hampus matte. Han har verkligen haft ett bra liv hemma hos er.
Tack igen för att ni gör det ni gör med Hampus.
Ia