onsdag, januari 13, 2010

Finesser i bilen, och andra funderingar

Min bil har en finess som jag inte riktigt har vant mig vid, för den "inträffar" inte så ofta. Det ges en signal när spolarvätskan börjar ta slut. Väldigt praktiskt, förvisso, men eftersom det är exakt samma ljud som när bensinen börjar ta slut, så har det nu hänt några gånger att jag "hoppat högt" i förarsätet eftersom jag nyss varit och tankat. Bensin, alltså...

Det blev inte så våldsamt mycket seriös hundträning igår, vi lyckades få loss några hopphinder och ställa upp i 2½ "box" så att det gick att välja en mängd olika vägar. Vi var inte så många och själv hade jag lite svårt att hålla fokus, märkte jag. Det där med att ha en plan för träningen var totalt bortblåst. Otto skötte sig väl hyfsat men var väldigt laddad så det blev lite "fort men fel"...

Idag blev det lite plustid på flexen och när jag väl kom hem en kombinerad promenad/joggingrunda i liknande stil som i måndags. Lite längre joggingintervaller den här gången. Jaja, nu är jag igång åtminstone...

2 kommentarer:

Lotta sa...

De där finesserna brukar kombinerar med en varningslampa på instrumentpanelen också. Har du tittat efter en sån?

Bibbi sa...

Jodå, det finns en sån och det är när jag ser den som pulsen går ner igen. Men ljudet hörs liksom "först"...