måndag, januari 11, 2010

Husmor?

Igår slog husligheten till i kvadrat här hemma. Julen städades ut (förutom elljusstaken i fönstret och julgardinerna - jag måste stryka de vanliga först...) och mat lagades, t.o.m. i dubbel uppsättning. Först gick B loss i köket med en älgstek modell mindre, därefter tog jag över och gjorde älgfärsbiffar - bra att ha som middagsmat nu i veckan. Samtidigt som B var aktiv i köket så ägnade jag mig åt syslöjd. Det är inte så ofta jag tar fram symaskinen men nu var det dags att reparera hundarnas täcken (Otto fattar ju inte vad det där med täcke ska vara bra för och sliter sönder fästena, tur att jag bara köper billiga täcken...) och några par byxor. Dessutom låg det två par byxor i högen som skulle "modifieras"... B hävdar att de har krympt, men jag vet inte jag... Hur som helst gick det utmärkt att sy in dem åt mig - sånt man ska träna hund i behöver ju inte sitta "perfekt"...

Idag var det "full styrka" på jobbet igen. Tåget var inställt imorse så det blev bilkörning till och från jobbet.

Efter hemkomst så var det dags att ta tag i projekt "träna för Göteborgsvarvet". Eftersom passen nu i början, enligt det program jag bestämt mig för att försöka följa, mest består av raska promenader med vissa inslag av jogging kombinerade jag ihop detta med kvällens hundpromenad. Det svåraste var att klä sig på ett sätt som skulle funka, men jag lyckades hyfsat. Och så upp med tempot under promenerandet. Det är trots allt minus 2 grader och snö fortfarande... Bitvis var det inte helt enkelt att jogga, det är ju inte plogat överallt och jag har ju en vrist som är lite "så där" (gammal handbollsskada), men det gick.

Nu står det lite föreningsjobb på programmet i form av det sista putset på verksamhetsberättelse och -plan inför klubbens årsmöte. Hej och hå...

Inga kommentarer: