tisdag, juni 15, 2010

Återigen såååå irriterad...

Jag vet faktiskt inte om det är jag som har blivit överkänslig på jobbet, eller vad det är... Återigen så får samma person som för en tid sedan, mig att bli SÅ irriterad. Det är något som gör att jag känner att jag blir ifrågasatt på ett sätt jag inte uppskattar, i vederbörandes uttryckssätt. Lite småbarnsligt kanske men min känsla blir att "men för h-e gör det själv då om du inte tror att jag klarar det". Skulle personen ifråga råka läsa detta så fine... Jag brukar undvika att skriva sånt som hänger samman med personer i min omgivning i just sådana här sammanhang men det finns liksom gränser. (Och när jag dessutom påpekar att man kan inte jämföra "äpplen o päron" så kunde man väl åtminstone ha kostat på sig att erkänna att "hoppsan, det tänkte jag inte på" eller hur?)

Idag var det även dags för årets enkät om "hur vi mår". Tyvärr inte så mycket om konkreta smärtor utan mer om belysning, om man kan söka hjälp hos sina kollegor osv. Ibland undrar jag i de här fallen - vad svarade jag för ett år sedan...?

1 kommentar:

Agnetha sa...

Ja, såna där enkäter undrar man vad det är för värde med...Tanken med "lugnande signaler" som du hade är nog ganska "mitt i prick". Hon läser mig alldeles för väl har jag märkt.