söndag, juni 20, 2010

Haveri

I ett huslighetsanfall (och det börjar bli dags att göra något med rabarberna som växer så det knakar) så skulle jag nu ikväll testa ett recept på muffins med rabarber i. Det blev... inte så bra. Antingen hade jag för mycket smet i formarna (mkt troligt) eller så var formarna för "vingliga" (bidrog nog också). "Förr" så gjorde man ju muffins i formar av folie men numera så ska man ju vara miljömedveten så jag tog de formar jag hade hemma dvs pappformarna som normalt sett används till kanelbullar (som jag bakar 1 gång om året, högst, så de 250 formarna i ett paket kommer räcka länge, länge). Det hela slutade med att ett antal av mina muffins flöt ut och havererade på plåten. Suck... Men nu har jag lärt mig något, och det finns mer rabarber att hämta! För övrigt kan jag meddela att de delar av bakverken som inte var totalhavererade, var rätt goda ändå!

Jag har också, under dagen idag, lokaliserat en bov i dramat när det gäller min onda skuldra (som faktiskt varit mycket bättre nu i ett par dagar). Jag har ju trott att datorn var en skurk i sammanhanget men idag har jag insett att disken är inte heller någon "hit". Jag är ju aningen kortare än genomsnittet och en normalhög diskbänk är kanske inte helt optimal i höjdled, alltså. Intressant iakttagelse va? Kanske dags att skaffa en sån där liten pall som man har till barn för att de ska räcka upp till handfatet i badrummet?!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Diskmaskin är ju ett alternativ. ;-)

Bibbi sa...

Diskmaskin finns i planeringen, men kräver en lite större omstrukturering av köket. Till hösten/vintern, kanske...? Det är nämligen det enda jag verkligen saknar från mitt "tidigare liv" (bortsett från släkt o vänner) - jag hade faktiskt diskmaskin (bänk-) i lägenheten innan jag flyttade hit ner...

Unknown sa...

En sån ful vit pall med blå pluppar på? Ska skaffa en sån! Kan inte sätta upp håret ordentligt för jag når inte upp till badrumsspegeln som visar hur man ser ut från sidan, jag ser bara de översta centimetrarna av huvudet :(