lördag, juni 12, 2010

Ordningen återställd

Efter förra lördagens lilla framgång (man får ju ha delmål, som att hålla sig kvar på banan, eller komma i mål...) så var ordningen återställd idag dvs det blev "dubbeldisk". Nu har vi 4 veckor till nästa tävling men i agility hittar ju alltid domarna på nya grejor så det är ju inte "bara" att gå hem och träna... I första klassen, agilityklass, så dånade Otto in i fel öppning i den böjda tunnel som kom efter A:et. Det är smällar jag kan ta - han tog rätt hinder i alla fall och möjligen var jag otydlig i min handling. Resten av loppet gick riktigt fint, för i det läget kör jag klart. Det är skillnad om han skiter i vad jag säger och tar ett annat hinder - då går vi av plan. I hoppklassen fick jag någon form av hjärnsläpp, månne för att det flöt så bra, och missade totalt ett byte mellan 2 tunnlar, och när jag tappar greppet om handlingen så havererar det här ekipaget... Förbi ett hinder och över nästa. Tjo och tjim och disk och ut från banan. Tack och hej.

Igår kom H och hennes man D förbi på vägen mot Broloppet. Nästan lite skönt att inte säcka ihop framför TVn en fredagkväll utan köra lite dammsugare och fixa fika... :-)

Ryggen mår fortfarande bättre än i början av veckan men det finns lite kvar att räta upp så jag fortsätter att undvika datorn så mycket jag kan...

1 kommentar:

Unknown sa...

Alltid trevligt att kunna stå till tjänst :)

Gott fika var det också, tackar!