onsdag, juni 02, 2010

En bra kväll!

ÄNTLIGEN har sommaren kommit, hoppas det är för att stanna. Bortskämd som jag blivit med de skånska snabbvårarna - de senaste åren har det ju varit sommarvärme redan i maj, om inte mitt minne är helt väck - så har det ju känts väldigt kallt och segt den här våren. Imorse när jag satte ut hundarna i hundgårdarna så infann sig känslan av att - nu, nu äntligen... Värmen i luften, solen, doften från syrenerna som håller på att slå ut, japp, nu så!

På jobbet siktade vi in oss på uteservering på lunchen. Vi var inte de enda som gjort så. Första stället var fullt, på det andra fick vi plats med nöd och näppe...

B är på möte och hann sticka innan jag ens kom hem, så de senaste timmarna har ägnats åt:

  • Promenad med hela flocken. Efter drygt halva rundan bestämde jag mig för att "nu får det vara nog" och började engagera mig i att försöka få Lazer att gå lite hyfsat i kopplet. Inte helt enkelt med de andra två hundarna inblandade, men det gick ganska skapligt ändå. Problemet är - inte helt ovanligt - att hitta läget mellan att gå vid sidan med kontakt och att streta, dra och fladdra från sida till sida...
  • Träning av Lazer; sitt kvar, ligg, kontakt på både vänster och höger sida "sitt fot". Eftersom jag ju vet att jag vill köra agility så ska denna hund lära sig redan från början att det är lika rätt att vara på höger sida, som på vänster. Så här långt går det riktigt bra.
  • Fotografering i trädgården. Blommorna är stilla och betydligt tacksammare som motiv än hundarna men det blev nog några hyggliga bilder även av dem, se nedan.

IMG_1348 IMG_1328 IMG_1329 IMG_1330 IMG_1331 IMG_1332 IMG_1334 IMG_1335 IMG_1336 IMG_1338 IMG_1341 IMG_1344 IMG_1345 IMG_1346 IMG_1347

  • Joggingtur med Otto. Ligger efter i träningsplanen inför Tjejmilen första söndagen i september pga möten och tävlingsarrangemang så nu blir det skärpning!

Nu är det - som vanligt - lite allmänt föreningstekniskt småplock att ta tag i... Det är ju dumt att vara sysslolös.

I brevlådan låg idag den här lappen. Är det någon mer än jag som tycker att det verkar lite lurt att ha ett "orgnr" med xxxx som sista siffror?! Enda gången ett organisationsnummer påminner om ett personnummer är, så vitt jag vet, när det är en enskild firma som är företaget och då får man vackert stå ut med att lämna ut hela sitt personnummer…

IMG_1349

Och mitt i hundarnas kvällsmåltid knackade det på dörren. Utanför stod 2 säljare från Canal digital som jag - för ovanlighetens skull - fick fösa iväg helt utan assistans. Vakthundarna märkte ingenting?! Nu kan jag vara väldigt kort i tonen när jag sätter den sidan till så killarna tänkte säkert "j-a kärring" när de gick men jag har inget som helst intresse av att byta tv-leverantör!

Inga kommentarer: