söndag, juni 20, 2010

Mer inför pocketbytet

Ja, då var det de mer allmänna frågorna då… Jag har inga allergier, gillar det mesta i godisväg – utom sådant som inkluderar sprit, körsbär i likör går alltså inte hem här. Är barnsligt förtjust i fina pennor och anteckningsböcker, även om jag sällan lyckas använda dem till något “vettigt”. Dricker hellre te än kaffe.

När jag inte läser så är det som sagt hundarna och verksamhet som på ett eller annat sätt är relaterad till dem (allt från styrelsemöten i brukshundklubben till agilityträning) som tar upp det mesta av min fritid. När det eventuellt blir någon tid över så pysslar jag gärna i trädgården (vid den här tiden på året), löser korsord, joggar (försöker jag göra regelbundet, med hund och med sikte på Tjejmilen varje år). Mer sällan bakar jag en kaka eller bullar… Men det är också roligt! Mindre roligt, men ett nödvändigt ont som delvis följer av hundinnehavet är ett ständigt städande…

Film ser jag inte så ofta numera, det är mest om det går något kul på TV… Det är för långt till biografen helt enkelt. Gillar komedier och action. Inga rysare eller skräckfilmer (som jag redan nämnt i bokinlägget). Kluven till sci-fi, Star Wars är ju liksom klassisk… Oerhört svag för det mesta av Galenskaparna & After Shaves produktioner, har de flesta av deras tidigare alster på DVD, tyvärr delar inte min sambo riktigt den passionen så jag får titta själv. Morden i Midsomer har vi dock samlat på oss gemensamt.

Det finns inget jag direkt samlar på, bor man i ett litet hus så är ju utrymmet för samlingar något begränsat…

Jag blir glad för det mesta man kan tänkas komma på att fylla ett sommarpaket med, tror jag. :-)

Och så kom jag på att om jag glömt skriva något här, så finns det kanske lite matnyttigt att hämta i det förra inlägget på det här temat, från i vintras…

Inga kommentarer: