onsdag, maj 11, 2011

4 dagar på raken

Som om det inte räckte med 3 dagar på klubben så slog vi till med en fjärde igår också. Den här gången stod det "bara" egen träning (jag) och "funktionärsraggande" (B) på listan. Funktionärspusslet börjar falla på plats och träningen gick väl hyfsat också.

Med Otto drog jag på med kamplek redan innan start och jobbade på att vara så tyst som möjligt. Det verkar ju faktiskt vara så att ju mindre jag gapar desto lyhördare är han?? Kanske skulle tejpa igen truten på tävling??? Fick stopp på honom innan han hann sticka in nosen i fel tunnelöppning TVÅ gånger, bara en sån sak (bättre hade väl varit om han gått till RÄTT tunnelöppning i o f s men men får vara glad för det lilla).
Med Lazer så micklade jag lite med några böjda tunnlar och ganska raka sträckor som jag bröt ut ur den bana vi körde. Här blir det ännu mer uppenbart att ju tystare jag är desto bättre går det. Så fort jag säger nåt så svänger han upp mot mig och säger "här är jag mamma vad vill du" och då är det lätt hänt att missa ett hinder eller två... Tänkvärt...

Ikväll blir det i alla fall INTE någon hundträning. Men det återkommer jag till.

Inga kommentarer: