fredag, maj 27, 2011

Kan jag få beställa vackert väder, tack?!

Det finns en vecka på året då jag med stort intresse följer väderprognosen och det är den här veckan dvs dagarna innan vi har agilitytävling på klubben. Allt är ju så mycket enklare om det åtminstone är uppehåll... Lite mulet gör inget, bara regnet uteblir. Tidigare i veckan så spretade prognoserna från SMHI, DMI (Danska motsvarigheten) samt yr.no ganska mycket. Just då ville jag beställa vädret från SMHI som utlovade växlande molnighet. DMI hotade med regn...

Samtidigt är det här intresset lite löjligt för det går ju ändå inte att påverka. Glömmer aldrig den gången det på en kursutvärdering, under "vad kunde varit bättre" stod: Vädret...

3 kommentarer:

Lotta sa...

Bra kursutvärdering tycker jag, för då var ju allt annat bra. ;-)

Jag följer också prognoserna med stort intresse, mest för att veta hur många ombyten jag ska packa...

Unknown sa...

Kul svar där :)

Bibbi sa...

Lotta, du har förhoppningsvis en poäng där...