tisdag, maj 31, 2011

Det känns som att det är nära nu??

Igår hade B och L kursavslutning med fortsättningsagilityn och byggde upp klass 1-agilitybanan från söndagens tävling. När dom tog fika passade jag på att köra igenom den med Otto och konstaterade framför allt 2 saker: 1) Jag måste börja träna på att kunna "lämna hunden" i slalom för att placera mig till nästa hinder (som det är nu så ligger jag jämsides eller ett halvt steg bakom, att kunna ta några steg och ligga före hade inte varit fel i vissa lägen) samt 2) jag MÅSTE bli bättre på att läsa banorna på banvandringen och se var "fasta situationer" finns! Ja, det finns såna i agility, hindersekvenser där man lämpligtvis gör på ett visst sätt. MEN dom ser inte alltid likadana ut och jag är därför dålig på att läsa av dem.

Bortsett från detta så känns det som att det går bra nu - kanske kan vi få till en "stolpe in" istället för "stolpe ut" snart?

När kursen var slut så körde även L ett par varv med Otto (på smallhöjd) och även husse B tog ett par rundor med sin egen hund. Då gick jag in och hjälpte en kursdeltagare att registrera sig på sbktavling.se istället... ;-)

1 kommentar:

Lotta sa...

Klart det kommer en "stolpe in" snart! (Sa hon som börjat tvivla på det för egen del...)