måndag, maj 30, 2011

Puh!!

Väderbeställningen funkade nästan. Några regndroppar blev det igår, men i det stora hela höll sig regnet borta. Inte heller det ihållande regnandet under natten till söndagen orsakade några större bekymmer, så vitt jag vet körde ingen fast på parkeringen = i kohagen mitt emot klubben... :-) Egentligen finns det en grundregel när det gäller sånt, börjar det slira - sluta försök och sök hjälp. Det finns ju nästan alltid hjälpsamma människor som kan putta på - fortsätter man försöka så brukar det sluta med att hjulen gräver ner sig och så blir allt bara ännu svårare.

I fredags em flexade jag ut tidigt och for runt och köpte extra tidtagarur (mindre kul att 2 av 6 inte funkade, direkt från hyllan), beställde domargåvor, hämtade priser, köpte Morsdags-/Rubinbröllopsdags-present till svärmor/svärföräldrarna (är det bara en vecka mellan tillfällena och middagsbjudningen infaller mittemellan, så kan väl en kombination vara OK?), beställde blommor till MIN mor inför mors dag... Och så skulle vi som sagt till svärföräldrarna på middag...

Lördagförmiddagen gick åt till spårkurs, där de flesta deltagarna tuffar på bra. Vi har ett ekipage där hunden har lite svårt med uppgiften, men med några kraftiga motivationsövningar så fick vi fart på den också. :-)

Sen var det vidare till klubben o förbereda söndagens tävling - agility och lydnad... Behöver jag säga att vi inte lagade mat hemma på kvällen utan frekventerade en av kommunens restauranger?

Igår då, upp kl. 4 och iväg till klubben för att göra de sista förberedelserna, för min del "påbörja" tävlingen i datasystemet, skriva ut startlistor osv. Sen skulle jag ju sätta igång ett lydnadssekretariat också, och vara speaker i 2 klasser agility (ordinarie speaker tävlade själv)... och hålla koll på lydnadssekretariatet... och till slut rasta våra egna hundar en stund och få i mig något ätbart (ja, vi var framme vid lunchtid då). Undanplockat och klart var det väl vid 17-tiden... Inga sömnsvårigheter igår kväll precis!

Det känns rätt bra att det är kort vecka den här veckan, vi har inga klämdagar normalt på mitt jobb, utan man får ta semester/komp/flex om man vill vara ledig... Således har jag redan för länge sen lagt in om semester, så att det verkligen blir en riktig långhelg. Det behöver vi nu!

Inga kommentarer: