tisdag, maj 03, 2011

Lite för långt....?

Igår laddade jag med löparutstyrsel och hängde med till klubben när B skulle hålla kurs tillsammans med L. Hade spanat lite på kartorna för närområdet och trodde jag fått ihop en hyfsad runda. Av olika skäl blev den dock modifierad under resans gång så att säga och de tänkta 5 km blev till slut dryga 6,5... En viss skillnad i synnerhet som mina pass den senaste tiden som mest har legat på 3-4 km. Lyckades missa stretchingen också så imorgon lär jag väl knappt kunna röra mig. Nån hundträning att tala om blev det inte efter denna pärs...

Idag var det träningsdags för hundarna istället. Otto fick köra den bana (hopp2) som kamraterna byggde medan jag lekte "lilla it-teknikern"... Det gick - så där. Det var 3 bökiga sekvenser och i synnerhet i en av dem var det JAG som klantade till det, tänkte helt bakvänt och fick till en totalt livsfarlig lösning i en 180-graders sväng. Slalomingång 90 grader är ingen lek heller... Lazer fick springa lite raksträcke-kombinationer när övriga hade tränat klart; hopp-hopp-långhopp. Slalom-tunnel. Tunnel-tunnel-däck. Hopp-hopp-böjd tunnel-hopp-platt. Tjoho vad det går!!

Hämtade (och betalade) nya löparskor idag också. Så nu ska jag "bara" få in träningen i planeringen också...

Inga kommentarer: