måndag, januari 22, 2007

Städa, städa...

Det där med städning verkar vara ett oändligt projekt! Jag har bara (?) bott i huset i 3½ år. Det tog nästan 1 år innan "allt" var uppackat efter att jag flyttade in. Därefter tycker jag att jag har haft ständiga "projekt" på gång...

Jag glömde ju berätta att i lördags så begravdes till slut min gamla dator. Den där som jag hållit på och tömt i ett år ungefär. Den har nu lämnat hemmet, med skärm, tangentbord och mus (dock glömde vi högtalarna som råkat komma i skymundan) och hamnat på Återvinningsgården. Jag behövde inte ens köra dit själv utan det gjorde B. Med sig tog han även ett par-tre säckar som stått i förrådet, en uttjänt elljusstake (den "dog" precis innan det var dags att plocka ner julprydnaderna) och lite annat smått. Tänk så skönt det är att bli av med grejor!! I fallet dator så var det ju en rätt stor stationär "burk" plus en rejäl skärm ("fet" modell och 17 tum, tror jag). Plötsligt blev det en märkbar lucka i sovrummet. Nu är frågan - vad ska ställas där istället? (Själva datorburken har stått på golvet) Mitt förslag var a) en mindre hurts/byrå eller b) en "herrbetjänt" eller liknande som B kan hänga de kläder på som han inte använder "dagligen"... Den sistnämnda idén fick faktiskt ett förvånansvärt positivt mottagande hemma!

När jag ändå hade "flytet" inne så presenterade jag förslaget på gardinkappa till köket och en ny, matchande matta (jag har botaniserat i postorderkatalogerna...). Även detta föll i god jord! Och jag som tycker det brukar vara så svårt att få igenom mina små idéer hemma. Hm.

Fick åtminstone en sak till på min "att göra lista" gjord igår och passade även på att träna lite "sändande till rutan" med Hampus hemma på tomten i dagsljus. Intresset för konerna hade minskat rejält och han gick nu rakt in till musmattan som jag lagt ut som "target". Testade även att klämma på ett "stå" kommando och det funkade över förväntan!

Imorse var det frost. Och nu på faller snön över norra Skåne igen. Det kanske blir vinter trots allt? Lite kluven är jag, det ska erkännas, men just nu slipper jag GÄRNA slasket och leran!

1 kommentar:

Anonym sa...

3,5 år ja... Vänta några år sedan kommer han inte ens märka när du bytt gardinerna. B fick för sig att han skulle välja gardintyg EN GÅNG. T o m han insåg att det inte blev så lyckat så sen fick jag fria händer. ;-)