tisdag, januari 02, 2007

Nytt år, nya föresatser?

Jaha - då var man tillbaka på jobbet då. Städprojekt pågår dock oavsett var jag befinner mig. I samband med flytten före jul så blev det en del högar att rensa i. Även datorn skulle må bra av en rensning och genomgång, tror jag. Den här veckan ska det väl vara hyfsat lugnt tror jag så ambitionen är att komma om inte ända fram, så en god bit på vägen, med detta lilla projekt. Jag har ju nästan alltid varit "avdelningen för ordning och reda" på mina jobb men det senaste året har detta havererat något, vilket jag också fick påpekat vid utvecklingssamtalet i somras. Dags att ta sig i kragen alltså!

Nyårsafton firade vi i hemmet, med tanke på hundarna. Hampus bryr sig ju inte det minsta om fyrverkerier, Otto brydde sig inte så länge det smällde "i fjärran" men när grannens granne drog av några raketer och det var både ljud och ljus (vilket syntes genom vårt köksfönster), tyckte han att det blev lite jobbigt. Just detta med ljuset verkade han inte gilla. Det hela var dock inte värre än att han var "pratbar" och kunde ligga bredvid matte eller husse i soffan.

Gårdagen var en av de mer slappa, vi släpade ut en av grannarna på en hundpromenad på eftermiddagen i blåsten - man fick ju vara glad över att inte blåsa bort. Otto fick lite apporteringsträning - just nu är faktiskt husse bättre på att träna sin hund, än vad jag är på att träna min... Hrmmm... Annars gjordes det inte så mycket hemmavid. Frampå kvällskvisten när stormen tog i som värst, försvann gatubelysningen - men strömmen hemma fick vi tack o lov behålla. Det blinkade till några gånger men blev inte värre än så. Och idag på morgonen var det lugnt igen.

Nu ska man bara börja ta sig upp ur "matträsket" efter helgerna... Pust!

1 kommentar:

Anonym sa...

Som K:s uppfödare skrev i min blogg; fördelen med att börja jobba igen är att det är längre till kylskåpet... ... och alla andra skåp också för den delen... ;-)